به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه روز سه شنبه در نشست مشترک مدیران بازرسی دستگاه های اجرایی استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز در سالن شهید قاضی استانداری برگزار شد، افزود: اینگونه مسئولیت ها از جمله گزینش، حراست، انتظامات، بازرسی و مباحث نظارتی از مهمترین فعالیت های تعریف شده در تمام دستگاه هاست.
وی، بازرسی و پاسخگویی به شکایات را دو اقدام ارزشمند اما متفاوت عنوان کرد و ادامه داد: بازرسی اقدامی است که فعالانه و بصورت مستمر از جانب شما صورت می پذیرد اما رسیدگی به شکایات مادامی انجام می شود که فردی به شما مراجعه و شکایتی را طرح کند.
استاندار فارس با تاکید بر اینکه هر دو فعالیت ارزشمند، قابل توجه و قطعا موثر است، اضافه کرد: وقتی فردی به شما پناه آورد و تقاضایی مطرح کرد باید بصورت شایسته پاسخگوی وی باشید و کاری را انجام دهید که رضایت خداوند را در پی دارد؛ مادامی که به جایگاه خود در نزد خداوند توجه داشته باشید و جایگاه دنیوی خود را منوط به مداخلات احساسی و انسانی نکنید، قطعا می توانید جانب حق را گرفته و موضوع را تا غایت مقصود پیگیری کنید.
ایمانیه به تاثیرگذار بودن ارزشیابی ها و نمرات کسب شده سازمان ها اشاره کرد و اظهار داشت: درصورتی که دستگاهی به نمرات کسب شده و ارزشیابی های انجام شده توجهی نمی کند به صورت محرمانه و در عین حال جامع، موارد را به بنده منعکس کنید تا به سهم خود به موضوع ورود کنم و چرایی بی توجهی به ارزشیابی ها را بررسی کنم.
مشکل مردم به ما ربط دارد؛ مردم نباید سرگردان شوند
وی همچنین به آخرین بازدید سرزده خود هم اشاره کرد و افزود: در آخرین بازدید سرزده ای که داشتم مواجه شدم با اینکه اگر فردی به سازمانی مراجعه می کند و سوالی دارد چگونه پاسخ دریافت کند؟ لذا نامه ای نوشتم و به همه دستگاه ها ابلاغ کردم تا این موضوع مرتفع شود؛ بازرسی استانداری موظف است رصد کند تا مفاد این نامه به خوبی و درستی اجرا شود. معتقدم ۹۹ درصد مراجعین را می توان با زبان خوش و منطق راضی کرد.
استاندار فارس بر ضرورت ایجاد دفتر ارتباط با مردم در دستگاه ها تاکید کرد و گفت: باید در ادارات بنرها و پوسترهایی نصب شود و مشخص باشد مراجعه باید به کجا برود. هنگامی که دفتر ارتباط با مردم با حضور افراد با تجربه، آگاه و با انگیزه و مسلط به قوانین سازمان وجود داشته باشد، به سرعت بخش قابل توجهی از مشکلات مردم مرتفع می شود.
ایمانیه با تاکید بر اینکه مردم نباید سرگردان شوند، خاطر نشان کرد: این دفاتر باید سعی کنند تا مشکل فرد را یا در سازمان خود یا با ارتباط گیری با سازمان ثالث برطرف کنند. اگر مشکل مرتفع نشد مدیران موظف هستند در هفته یکبار با این افراد ملاقات مستقیم داشته باشند. در مرحله بعدی اگر مشکل توسط مدیرکل نیز حل نشد موضوع در میزخدمت ماهیانه که در مسجد وکیل با حضور همه مدیران اجرایی و بنده برگزار می شود باید مطرح و بررسی شود؛ در مرحله آخر نیز می توان موضوع را در تهران و با استفاده از سایر ظرفیت ها پیگیری و برطرف کرد.
وی در بخش دیگر سخنان خود در جمع مدیران بازرسی دستگاه های اجرایی فارس به استفاده از ظرفیت بازنشسته ها اشاره کرد و افزود: استفاده از بازنشسته ها به شکل رسمی ممنوع است اما خیلی از افراد باتجربه، پاکدست، متدین و خبره هستند و حاضرند بصورت افتخاری به کمک شما بیایند؛ در مسیر بازرسی ها از این افراد استفاده کنید.
شرح وظایف حراست، بازرسی و گزینش شفاف شود
استاندار فارس در ادامه خواستار شفافتر شدن شرح وظایف حراست، گزینش و بازرسی ها شد و خاطر نشان کرد: شرح وظایف حراست ها، گزینش و بازرسی در مواردی همپوشانی دارد و در جاهایی هم مورد غفلت هر سه گروه قرار می گیرد؛ در شفاف کردن شرح وظایف هم پوشانی ها کمتر شود و نکاتی که فراموش شده یا مورد غفلت قرار میگیرد و کسی به آن نمی پردازد را در یکی از این سه حوزه اعلام کنید.
ایمانیه همچنین بر بازخوانی رسالت ایجاد سازمان، توسط بازرسی ها تاکید کرد و گفت: مجددا به بازخوانی رسالت تشکیل سازمان خود اقدام و در بازرسی ها و بررسی ارزیابی کنید که به رسالت ذاتی سازمان عمل می شود یا نه. هدف از استخدام دولتی این بوده که فرد بیاید و هدف سازمان را محقق کند پس شماها می توانید کمک کنید تا بدنه دولتی بیشتر از این گسترش پیدا نکند ولی کارآمدتر شود.
وی افزود: اگر کارمند یا مدیری را می شناسید که عامدانه به نفع خود یا نزدیکانش رفتار می کند وظیفه دارید با آن فرد برخورد کنید؛ اگر انجام ندادید خیانت به اعتماد مردم و کشور است اما در مقابل اگر کارمند نیت خیر دارد اما مسیر را اشتباه و خلاف قانون می رود از ابتدا به او تذکر دهید تا به شکلی مناسب روش خود را اصلاح کند و کمک کنید آن نیت از مسیر درست و قانونی پیش رود.
نظر شما